Kifakadtak a románok: tyúklépésben épül a Kárpátokat átszelő autópályaszakasz

2025. július 17. 12:41

„106 munkással, 106 év alatt befejezik” – méltatlankodtak a helyiek az egyik román lapnak.

2025. július 17. 12:41
null

Se engedély, se anyag, se ember – alig több mint 100 munkás dolgozik a Kárpátokat átszelő autópálya-szakaszon, és egy év alatt mindössze egyetlen kilométert tudott csak megépíteni a török kivitelező, azt is csak félig – számolt be a román Adevarul

A lapnak több helyi lakos is nyilatkozott, akik nem rejtették véka alá a véleményüket:

106 munkással, 106 év alatt befejezik”.

– hangsúlyozták.

A cikkben felidézték, hogy már egy év telt el azóta, hogy megkezdődtek a munkálatok Nagyszeben környékén a Boița–Cornetu közötti 31 kilométeres romániai  autópálya-szakaszon. Ugyanakkor felhívták arra a figyelmet, hogy a török vállalkozó amellett, hogy kevés embert mozgósított, több engedélyre is vár. 

Mostanáig mindössze az autópálya első kilométerén dolgozhattak, egy viaduktot építenek, aminek a készültségi foka alig haladta meg az 50 százalékot.

Hozzátették, a török építőipari vállalatok (Mapa–Cengiz) mindössze 106 munkást és 62 berendezést mozgósítottak a helyszínen. A 204 méter hosszú 2-es viaduktnál cölöpök fúrása folyik. A 3-as, 4-es és 5-ös viaduktoknál szintén peronokon és bekötőutakon dolgoznak. A teljes helyszínen jelenleg 5,02 százalékos a fizikai készültség – sorolták.

„Itt hegyeket kell megmozgatni”

Az Adevarul a Pro Infrastructure Association képviselőinek közleményét is felidézte, akik rámutattak,

esély sincs arra, hogy minden készen álljon nagyjából négy éven belül, 2028-ra.

A szervezte munkatársai kijelentették, egyértelmű, hogy sokkal több emberre lesz szükség a terepen. Hét alagutat, 48 hidat egy hatalmas ökoduktot kell megépíteni nagyméretű emlősállatok átkelésére, számtalan helyen rézsűszilárdításra van szükség. Emellett a helyzetet nehezíti, hogy az Olt-völgyében sok helyen igen közel van a nyomvonal  vasúti sínekhez is.

Véleményük szerint a hatóságoknak kell közbe lépni, és gyorsan megadni az engedélyeket, különben sohasem lesz itt autópálya. Ezután lemondóan hozzátették:

itt hegyeket kell megmozgatni, de hónapok óta alig történik valami”.

A román lap  arra is kitért, hogy a Nagyszeben–Pitesti autópálya, amely az A1-es Nagylak–Bukarest autópálya (580 kilométer) része, az első, amely átszeli a Kárpátokat, és Románia területén biztosítja a kelet–nyugati tengely (Konstanca–Nagylak) összeköttetését.

A munkálatok tervezésére és kivitelezésére vonatkozó, áfa nélkül több mint 4,2 milliárd lej értékű szerződést 2022-ben írta alá a román állam, és a Mapa Insaat Ve Ticaret AS–Cengiz Insaat Sanayi Ve Ticaret egyesület, a tervezésre 18 hónapos, a kivitelezésre pedig 50 hónapos határidővel. Akkoriban Sorin Grindeanu, a volt közlekedési miniszter optimistábban nyilatkozott a munkálatok időtartamáról – emlékeztettek.

Az építkezésről szóló videót alább tekintheti meg:

Nyitókép: Képernyőfotó

***

 

Összesen 13 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
yalaelnok
2025. július 17. 16:50 Szerkesztve
kanadai: Mindenki tudja, hogy mire gondolt dixtroy, aki minimális földrajzi ismeretekkel rendelkezik. De te csak okoskodsz. Nem volt véletlenül smartman a beceneved az iskolában vagy a munkahelyen? Brassó-Bukarest 170 kilométer közúton. 3 és fél óra az 400 kilométernek felelne meg, ha két autópályával összekötött település lenne. Debrecen - Brassó 470 kilométer és 7 órányi autóút, részben autópályán. kanadai: A Kárpátok egy erős szűrő, a Kárpátokon átvezető utak száma tizenötödannyi, mint egy alföldi térség hasonló hosszúságú határszakaszán. Ukrajnában Kárpátalja és Ukrajna között összesen 4 közlekedési lehetőség van, Románián belül nyilván több, de ez egy több mint 1000 kilométeres természetes határ.
canadian-deplorable
2025. július 17. 15:41
"Dixtroy 2025. július 17. 08:49 Erdély így sem szervesen Románia része, ha az utak összeköttetése megvalósul, oda fog nőni ahova ezer évig tartozott. Nyuscsuk is tudják, ezért viszket nekik hamar csinálni." Szerinted nincsenek utak a Regát és Erdély között? Bukarestből 3,5 óra Brassó, jó utakon. Debrecenből egész napos tortúra szar utakon, füstös, csigalassú teherautók mögött.
yalaelnok
2025. július 17. 15:30
de legalább épül!
Dixtroy
2025. július 17. 14:49
Erdély így sem szervesen Románia része, ha az utak összeköttetése megvalósul, oda fog nőni ahova ezer évig tartozott. Nyuscsuk is tudják, ezért viszket nekik hamar csinálni.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!